سايت بازار مشهد | تور مشهد | مراكز خريد مشهد سايت بازار مشهد | تور مشهد | مراكز خريد مشهد .

سايت بازار مشهد | تور مشهد | مراكز خريد مشهد

طرقبه مشهد

طرقبه

طرقبه مشهد

طرقبه با وسعت ۱۶۰۰ كيلومترمربع از مهمترين ييلاق هاي كوهستاني حاشيه مشهد است كه در ۱۸ كيلومتري جنوب غربي مشهد و در مسير راه جاغرق واقع شده و از غرب به كوه هاي بينالود و از شمال به كوه تخت رستم محدود مي شود و در كنار شانديز از مراكز مهم توريستي استان خراسان به شمار مي‌رود.
اين مكان در امتداد دره بسيار با صفايي واقع شده و از نظر زمين‌شناسي از بخش‌هاي دشت، پاي كوه و كوهستاني شكل گرفته است. طرقبه داراي آب و هواي سرد و خشك با تابستان‌هايي خنك و مطبوع مي باشد كه به دليل بالا بودن ارتفاع آن ميزان بارندگي اين منطقه نسبت به شهر مشهد بيشتر است.
اين منطقه ييلاقي به دليل آب و هواي مطبوع همه روزه پذيراي زائرين، مسافران و مجاوران شهر مشهد است. يكي از غذاهاي محلي طرقبه ديزي است. يكي ديگر از غذاهاي پرمصرف در ميان بازديدكنندگان شيشليك است. از مهمترين صنايع دستي منطقه علاوه بر بافته‌ها و ساخته‌هاي بومي، سبد بافي است كه به سبب توريستي بودن طرقبه بازار اين توليدات از موقعيت مطلوبي برخوردار است. صنايع ظريف حصير بافي، در ميان گردشگراني كه به اين منطقه از مشهد سفر مي‌كنند جايگاه ويژه‌اي دارد. علاوه بر آن پرورش گل و گياه نيز از مشاغل فعال طرقبه است.
طرقبه داراي باغ هاي فراوان با ميوه هاي متنوع و چشمه سارهاي زيباست و رودخانه اي زيبا از كنار آن مي گذرد. طرقبه از امكانات و خدمات شهري از قبيل پارك عمومي زيبا و رودخانه كنار آن و دواير پست، مخابرات، جايگاه پمپ بنزين، درمانگاه و مسجد و رستوران هاي متعدد درمحيط طبيعي و فروشگاه هاي صنايع دستي و ديگر امكانات رفاهي برخوردار است.
طرقبه داراي نقاط ديدني و تفريحي است كه برخي از آن ها عبارتند از :

دهكده آبي ويلاشهر، باغ وحش، مجتمع سواركاري ارشاد، مجتمع تجاري بعثت، پارك سنگي نصوح آباد، سد چاليدره، رودخانه جنگلي طرقبه، مسجد ازغد، سنگ مولانا علي معروف به سنگ كمربسته دررودخانه باز طرقبه، چشمه عسل و ارتفاعات كردينه، پيست اتومبيل راني، استاديوم بزرگ ورزشي ثامن، پيست اسكي ابرده.


برچسب: ، بازارهاي مشهد، جاذبه توريستي، رستوران هاي طرقبه، شانديز مشهد، طرقبه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ساعت: ۱۰:۴۷:۲۱ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :